kanal tedavisi

Kök kanal tedavisi nedir?

Kök kanal tedavisi, aynı zamanda endodontik tedavi olarak da bilinir. Enfekte olmuş yada çürük sebebiyle delinmiş olan pulpa dokusunun dişinizden çıkarılma işlemidir. Her dişin sert katmanlarının içindeki boşluğa kök kanal sistemi denir. Bu sistem, dişinizin gelişmesine ve gelişmesine yardımcı olan sinirlerden ve kan damarlarından oluşan yumuşak diş pulpası  ile doludur. Bakteriler (mikroplar) derin boşluklar, çatlaklar veya kusurlu dolgular ile dişinize girdiklerinde Dişinizde Apse oluşturabilir. Apseli  bir diş, pulpasında enfeksiyon  bulunan bir diştir. Pulpaya bakteri  bulaşırsa, çıkarılması gerekir. Apseli  bir diş ağrıya ve / veya şişmeye neden olabilir. Diş hekiminiz bir diş röntgeninden veya dişle olan diğer değişikliklerden kaynaklanan enfeksiyonu fark edebilir. Tedavi edilmediği takdirde, abseli diş ciddi ağız sağlığı sorunlarına neden olabilir.

Kanal tedavisi nasıl yapılır?

1. Öncelikle anestezi yapılarak dişte tam bir uyusma sağlanır.
  2.  Tedaviniz sırasında tükürüğünüzdeki bakterilerden  dişinizi korumak için, diş hekimi tedavi edilen dişin etrafına lastik bir baraj yerleştirir.
  3. Diş hekimi, kök kanal sistemine ve hasar gören pulpaya ulaşmak  için dişte bir kavite hazırlığı yapar
  4. Çok ince diş eğelerini  kullanarak diş hekimi, kök kanal sistemini temizleyerek ve büyüterek pulpa dokusunu çıkarır.
  5. Kanal temizlenir daha sonra geçici ya da kalıcı bir dolgu ile kapatılır.

Kök kanal tedavisi sonrası diş restorasyonu

Kök kanalı tedavisinden sonra mümkün olduğu kadar doğal bir diş gibi görünen, hisseden ve çalışan için dişin olması gerekir. Bir protez diş hekimi, dişleri kronlar, köprüler, protezler ve implantlar kullanarak yeniler ve yenileriyle değiştiren bir diş hekimi uzmanıdır. Diş hekiminiz veya uzmanınız, dişinizi tekrar onarmak  için kalıcı bir dolgu veya kaplama  kullanabilir. Restorasyon seçimi tedavi gören  dişin gücüne bağlı olacaktır. Çiğneme, arka dişlerde çok kuvvet uyguladığından, bir arka diş için muhtemelen bir kaplama  gerekecektir. Eğer yeterli diş  dokusu yoksa,  destek olusturmak için kök kanalından yardım alan post uygulamaları gerekebilir.

Başka ne bilmeliyim?

Kök kanal tedavisi 1 veya 2 randevuda yapılabilir. Kök kanal tedavisinden sonra, dişiniz ilk iki hafta hafif ağrı yapabilir.  Aşırı  ağrı veya şişme genellikle gözlenmez. Böyle bir durumda, diş hekiminize başvurun.

Kök kanal tedavisinden sonra dişinizde yeni çürükler yada enfeksiyon oluşma ihtimali vardır. Kök kanal tedavisi, dişinizi çürüklere karşı korumaz. Doğru bakım ve düzenli diş ziyaretleri ile, diş diğer dişleriniz kadar uzun ömürlü olabilir sürebilir. Çoğu zaman, kök kanal tedavisine sahip bir diş yıllarca sorunsuz kullanılabilir. Bununla birlikte,  mümkün olan her şeyin yapıldığı halde dişin çekilmesi gerektiği durumlarda olabilir.

Kök kanallarının yeniden tedavisi

Çoğu kök kanal tedavisi başarılıdır. Ancak bazı ender durumlarda ikinci bir kök kanal tedavisine ihtiyaç vardır. Buna retreatment denir. Bu durumda kök kanalı dolum malzemesi çıkarılır ve kanal tekrar temizlenir, yeniden şekillendirilir ve yeniden doldurulur.

Kanal kanalı ameliyatı ( apikal Rezeksiyon)

Bazen kök kanalı ameliyatı, düzenli bir kök kanalı tedavisi yapılamadığında ya da yapılmadığında gereklidir. Cerrahi yapılacaktır:

Kanal tedavisi ve Fiyatları Hakkında Bilgi Almak için Formu Doldurabilir 0212 213 70 75 numaralı telefondan bize ulaşabilirsiniz. Size En kısa Zamanda Dönüş Sağlayacağız

ya da 0545 255 35 31 watsapp ile bize ulaşabilirsiniz

Telefon numaranız Kaydedilmemektedir.

Merak Ettiklerinizi ve Tedavi Detaylarınızı Yazabilirsiniz.